пʼятниця, 3 лютого 2017 р.

«Ділення десяткових дробів»

Конспект уроку для 5 класу
Комар Людмили Ярославівни
учителя математики Захарівського НВК
Спеціаліста вищої категорії


Підручник: Математика : підручник для 5 класу
загальноосвітніх навчальних закладів
/Н. А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О. П. Бочко, О. М. Коломієць,     З.О.Сердюк/
Видавництво «Київ, Видавничий дім<<Освіта>>»/ 2013 рік
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів:
Математика. Інформатика. 5-9 класи.
-К. Видавничий дім «Освіта», 2013, -96 ст.


Урок № 103

Тема. Арифметичні дії з десятковими дробами. Ділення десяткових дробів
Мета. Навчальна складова мети: формувати розуміння правила ділення десяткових дробів
             на натуральне число, правила ділення десяткових дробів, навички розв´язування
             вправ, що передбачають ділення десяткових дробів
             Розвивальна складова мети: формувати вміння оцінювати свою та чужу працю.
             Виховна складова мети: формувати навички комунікативної взаємодії та навички
             охайного запису.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, індивідуальні картки.
Хід уроку.
     I. Організаційний момент.
      Девіз нашого уроку: «Яка радість особливо велика? Коли вдається досягти бажаного.»
Так красиво сказав про творчість давньогрецький математик, автор красивої теореми Фалес Мілетський.
      II. Перевірка домашнього завдання.
      Кілька учнів біля дошки розв´язують домашнє завдання. Інші учні, працюючи парами, перевіряють завдання сусіда і ставлять за правильно виконані знак +, а - за неправильне.
Учні, які працюють біля дошки отримують оцінки.
      III. Актуалізація опорних знань.
       Завдання на дошці «Знайди помилку».
А) коренем рівняння 16х=48 є число 23.
Б) 12042:6=207.
В) 1,8*0,3=5,4.
       IV. Мотивація навчання.
       Мотивувати вивчення даної теми можна поставивши проблемну задачу : «За 3 кг печива заплатили 83,1 грн, Скільки коштує 1 кг печива?»
        V. Формування нових знань.
        Учні запропонують виконати дію 83,1:3. Але, згадавши що вміють виконувати  дії лише з натуральними числами, вирішуємо гривні перевести в копійки.
8310 к. : 3 = 2770 к.= 27 грн 70 к. = 27, 7 грн.
Звідси учні роблять висновок, що при діленні десяткового дробу на натуральне число, потрібно поділити спочатку цілу частину, а , поставивши в частці кому продовжити ділення десяткової частини.
         Задача. За три олівці заплатили 2 грн. 40 к. Скільки коштує один олівець?
По аналогії з попередньою задачею поділимо 240 к. : 3 = 80 к. = 0,8 грн.
Робимо висновок, що якщо при діленні на натуральне число ціла частина не ділиться, то в часку ставимо нуль цілих і потім продовжуємо ділити, щоб отримати дробову частину в частці.
          Пропонуємо дітям самостійно розібрати розв´язання задачі 2 за підручником на ст. 287. Потім читаємо правило ділення десяткових дробів та записуємо розв´язання задачі 2 у зошит.
          VI. Фізкультхвилинка.
   Число, в якому кома є
    Ми звемо дробом десятковим.
    Один, два, три!
     При діленні до коми
     Спочатку націло діли.
     Один, два, три!
     А після коми, як поділиш,
     То матимеш частину ти дробову!
          VII. Формування практичних навичок.
           1. Усні вправи.
0,4:2;         0,8:4;      0,6:3;        4,2:2;         6,9:3.
           2. Письмові вправи.
Три учні біля дошки розв´язують письмово, коментуючи по черзі. Інші учні працюють самостійно, слідкуючи за вірністю записів на дошці (завдання на картках).
А) 3,5:5;                                Б) 7,8:3;                         В) 3,9:30;
     3,6:12;                                  4,5:15;                             0,1:40;
     1,75:1,4;                               7,56:0,6;                         7,38:4,5.
            3. Фронтальна робота на місці. Розв´язати рівняння.
А) 4х=8,2;       Б) 7х=0,28;         В) 1,5х=4,5.
Учень за вибором учителя коментує хід розв´язання, а учитель записує його на дошці.
           4. Учні колективно розв´язують задачу №1380 підручника, а сильним учням у цей час можна запропонувати розв´язати задачу №1397. Групі сильних учнів пропонуємо об´єднатись для обговорення правильності вибору алгоритму розв´зання. Потім, якщо виникли проблеми, кожна група пояснює свій варіант. Задачу записуємо у зошити.
           VIII. Домашнє завдання.
Знати відповіді на запитання 1-3 (ст. 289), виконати вправи №№ 1365(1-2), 1368(1, 4, 7), 1379, розв´язати задачі 1381, 1398.
            IX. Підсумок уроку.
Прийом «Ланцюжок». Вчитель  задає питання будь-якому учневі. Відповідь  має бути усною.  Учень, давши на нього відповідь, дає своє запитання наступному учневі і т.д.

            X. Оцінювання. 

Немає коментарів:

Дописати коментар