«Ділення
десяткових дробів»
Конспект уроку
для 5 класу
Комар Людмили
Ярославівни
учителя
математики Захарівського НВК
Підручник: Математика : підручник для 5
класу
загальноосвітніх
навчальних закладів
/Н. А.
Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О. П. Бочко, О. М. Коломієць, З.О.Сердюк/
Видавництво
«Київ, Видавничий дім<<Освіта>>»/ 2013
рік
Навчальні
програми для загальноосвітніх навчальних закладів:
Математика.
Інформатика. 5-9 класи.
-К. Видавничий
дім «Освіта», 2013, -96 ст.
Урок № 103
Тема.
Арифметичні дії з десятковими дробами. Ділення десяткових дробів
Мета.
Навчальна складова мети: формувати розуміння правила ділення десяткових дробів
на
натуральне число, правила ділення десяткових дробів, навички розв´язування
вправ,
що передбачають ділення десяткових дробів
Розвивальна складова мети: формувати вміння оцінювати свою та чужу
працю.
Виховна складова мети: формувати навички комунікативної взаємодії та
навички
охайного запису.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, індивідуальні картки.
Хід уроку.
I. Організаційний момент.
Девіз нашого
уроку: «Яка радість особливо велика? Коли вдається досягти бажаного.»
Так красиво сказав про творчість
давньогрецький математик, автор красивої теореми Фалес Мілетський.
II. Перевірка домашнього завдання.
Кілька учнів біля дошки розв´язують
домашнє завдання. Інші учні, працюючи парами, перевіряють завдання сусіда і
ставлять за правильно виконані знак +, а - за неправильне.
Учні, які працюють біля дошки
отримують оцінки.
III. Актуалізація опорних знань.
Завдання на дошці «Знайди помилку».
А) коренем рівняння 16х=48 є
число 23.
Б) 12042:6=207.
В) 1,8*0,3=5,4.
IV. Мотивація навчання.
Мотивувати вивчення даної теми можна
поставивши проблемну задачу : «За 3 кг печива заплатили 83,1 грн, Скільки
коштує 1 кг печива?»
V.
Формування нових знань.
Учні запропонують виконати дію 83,1:3.
Але, згадавши що вміють виконувати дії
лише з натуральними числами, вирішуємо гривні перевести в копійки.
8310 к. : 3 = 2770 к.= 27 грн 70
к. = 27, 7 грн.
Звідси учні роблять висновок, що
при діленні десяткового дробу на натуральне число, потрібно поділити спочатку
цілу частину, а , поставивши в частці кому продовжити ділення десяткової
частини.
Задача. За три олівці заплатили 2 грн.
40 к. Скільки коштує один олівець?
По аналогії з попередньою задачею
поділимо 240 к. : 3 = 80 к. = 0,8 грн.
Робимо висновок, що якщо при
діленні на натуральне число ціла частина не ділиться, то в часку ставимо нуль
цілих і потім продовжуємо ділити, щоб отримати дробову частину в частці.
Пропонуємо дітям самостійно розібрати
розв´язання задачі 2 за підручником на ст. 287. Потім читаємо правило ділення
десяткових дробів та записуємо розв´язання задачі 2 у зошит.
VI.
Фізкультхвилинка.
Число, в якому кома є
Ми звемо дробом десятковим.
Один, два, три!
При діленні до коми
Спочатку націло діли.
Один, два, три!
А після коми, як поділиш,
То матимеш частину ти дробову!
VII. Формування практичних навичок.
1. Усні вправи.
0,4:2; 0,8:4; 0,6:3; 4,2:2; 6,9:3.
2. Письмові вправи.
Три учні біля дошки розв´язують
письмово, коментуючи по черзі. Інші учні працюють самостійно, слідкуючи за
вірністю записів на дошці (завдання на картках).
А) 3,5:5; Б) 7,8:3; В) 3,9:30;
3,6:12;
4,5:15; 0,1:40;
1,75:1,4; 7,56:0,6; 7,38:4,5.
3. Фронтальна робота на місці.
Розв´язати рівняння.
А) 4х=8,2; Б) 7х=0,28; В) 1,5х=4,5.
Учень за вибором учителя коментує
хід розв´язання, а учитель записує його на дошці.
4. Учні колективно розв´язують
задачу №1380 підручника, а сильним учням у цей час можна запропонувати
розв´язати задачу №1397. Групі сильних учнів пропонуємо об´єднатись для
обговорення правильності вибору алгоритму розв´зання. Потім, якщо виникли
проблеми, кожна група пояснює свій варіант. Задачу записуємо у зошити.
VIII. Домашнє завдання.
Знати відповіді на запитання 1-3
(ст. 289), виконати вправи №№ 1365(1-2), 1368(1, 4, 7), 1379, розв´язати задачі
1381, 1398.
IX. Підсумок уроку.
Прийом «Ланцюжок». Вчитель задає питання будь-якому учневі.
Відповідь має бути усною. Учень, давши на нього відповідь, дає своє
запитання наступному учневі і т.д.
X. Оцінювання.
Немає коментарів:
Дописати коментар